Mercedes Benz: Online Guerilla



Mercedes'in pahalı olduğunu, satın almak için güçlerinin yetmeyeceğini düşünen Mercedes-Benz Sprinter'ın hedef kitlesi, bu sebeple kendilerine uygun bir kamyonet almak için internetteki 2.el ilan sitelerine yöneliyorlar. Halbuki kamyonet piyasasından Mercedes-Benz Spinter'ın diğer kamyonetlerden daha pahalı olması gibi bir durum söz konusu değil. İşte buna dikkat çekmek için N=5 ajansı bir gerilla çalışma başlatmış.

http://www.marktplaats.nl adresine değişik marka adı altında 2 farklı ilan vererek kullanıcıyı ilk önce ilana çekiyorlar. Kullanıcı ilandaki fotoğrafı görünce biraz kafası karışıyor. Çünkü fotoğraftaki araç hariç karede bir Mercedes-Benz Sprinter yer alıyor ve aracın üzerinde "The new Sprinter is already available from 19.800- EU." yazıyor. Burada bu ikinci el kamyoneti alacağınıza yakın bir fiyata Sprinter'ı alabilecekleri düşüncesi kullanıcılara aşılanıyor.



Daha sonra ilanda verilen telefonu arayan kullanıcılara kızgın bir sesli mesaj karşılık veriyor. Mesajda "Beni kamyonetim için aradığınızı sanmıyorum. Büyük bir ihtimal arkadaki Mercedes Sprinter için arıyorsunuz.Bu benim aracım değil, eğer onla ilgileniyorsanız bir Mercedes satıcısına gitmelisiniz ya da www.mercedes-benz.nl adresini ziyaret etmelisiniz." şeklinde bir konuşma geçiyor.

Ayrıca ilanda verilen mail içinde aynı şekilde gelen maillere otomatik cevaplar gidiyor "Artık bu maili kullanmıyorum.Çünkü lanet olası Mercedes Benz hakkında gelen maillerden bıktım. O araç benim değil, onun için www.mercedes-benz.nl adresini ziyaret edin."



Sonuç olarak, verilen 2 ilan yayında kaldığı her gün ortalama 20.000 kez görüntülenmiş.Aynı zamanda büyük araba portallarında, günlük 1 milyon ziyaretçisi olan Autoblog.nl'de yayınlanmış.Twitter'da büyük bir buzz etkisi yaratmış.
Bütün bunların maliyeti ise sadece 150 Euro!

Advertising Agency: N=5, Amsterdam, The Netherlands
Creative Directors: Lukas van de Ven, Jeroen van der Sluis
Art Director: Ed van Bennekom
Copywriter: Jasper Diks

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder